Deskriptoren
![]() 06. Pop Culture: Musik / Fanzines / Mode / Subkulturen |
(168)


Titel : 1 Audiovisuelle Komposition||2 Auftritt Materialart: video, projectable document Autor: P. A. Defilla, Conceptor ; Stephan Wunderlich, Conceptor Publikationsdatum: 1 1984 2 1985 Seitenzählung: 135 min. Layout: 60004 Sprache : German (ger) Deskriptoren: 06. Pop Culture: Musik / Fanzines / Mode / Subkulturen Abstrakt: 1 P.A. Defilla und Stephan Wunderlich
2 Experimentelles Musiktheater und Improvisationen vom phren-EnsembleAnmerkung Inhalt: 1 (unter Mitarbeit von René Bastian, P.u.L.Fuchs, der Gruppe PHREN, M.Kopfermann, P.Oliveros, Josef A.Riedl, Dieter Schnebel, H.R. Zeller)
Die beteiligten Komponisten zur experimentellen Musik und zur Problematik der Reproduzierbarkeit von Musik. Produktion: Verein für Experimentelle Musik München und B.O.A.
2 Festival EXPERIMENTELLE MUSIK 1996/ München TU-Mensa1 Audiovisuelle Komposition||2 Auftritt [video, projectable document] / P. A. Defilla, Conceptor ; Stephan Wunderlich, Conceptor . - 1 1984 2 1985 . - 135 min. : 60004.
Sprache : German (ger)
Deskriptoren: 06. Pop Culture: Musik / Fanzines / Mode / Subkulturen Abstrakt: 1 P.A. Defilla und Stephan Wunderlich
2 Experimentelles Musiktheater und Improvisationen vom phren-EnsembleAnmerkung Inhalt: 1 (unter Mitarbeit von René Bastian, P.u.L.Fuchs, der Gruppe PHREN, M.Kopfermann, P.Oliveros, Josef A.Riedl, Dieter Schnebel, H.R. Zeller)
Die beteiligten Komponisten zur experimentellen Musik und zur Problematik der Reproduzierbarkeit von Musik. Produktion: Verein für Experimentelle Musik München und B.O.A.
2 Festival EXPERIMENTELLE MUSIK 1996/ München TU-MensaExemplare (1)
Barcode Systematik Medientyp Hauptstandort Handbibliothek Status 6029 Ha 01029 VHS Handapparat (Ha) Media (Ha) Consultation sur Place
nicht ausleihbar
Titel : 1 «Labyrinth»||2 «Mercury» Materialart: video, projectable document Autor: Rickels Horst, Conceptor Publikationsdatum: 1989 Seitenzählung: 6 Min. + 12 Min. Layout: 60016 Deskriptoren: 06. Pop Culture: Musik / Fanzines / Mode / Subkulturen Abstrakt: 1 Horst Rickels 2 Horst Rickels& Jop van Brakel Anmerkung Inhalt: Experementelle Musik/Klanginstallationen in «de Fabrik»/Eindhoven 1 «Labyrinth»||2 «Mercury» [video, projectable document] / Rickels Horst, Conceptor . - 1989 . - 6 Min. + 12 Min. : 60016.
Deskriptoren: 06. Pop Culture: Musik / Fanzines / Mode / Subkulturen Abstrakt: 1 Horst Rickels 2 Horst Rickels& Jop van Brakel Anmerkung Inhalt: Experementelle Musik/Klanginstallationen in «de Fabrik»/Eindhoven Exemplare (1)
Barcode Systematik Medientyp Hauptstandort Handbibliothek Status 6041 Ha 01041 VHS Handapparat (Ha) Media (Ha) Consultation sur Place
nicht ausleihbar
Titel : 20 FAQ/Audiodokumentation CD-R Materialart: sound recording - non musical Autor: Sabotage Communications, Conceptor Publikationsdatum: 1992-1993 Seitenzählung: 20 Stücke Layout: 80022 allgemeine Anmerkung: “There is no business like business“/1998 Sprache : English (eng) Deskriptoren: 04. Ökonomie/Globalisierung: feministische Ökonomietheorie / Arbeitsbegriff / neue Arbeitsverhältnisse / neoliberale Politik:Ökonomie
06. Pop Culture: Musik / Fanzines / Mode / Subkulturen
08. Medien: Medienkritik / Medienaktivismus / MedientheorieAnmerkung Inhalt: The formation «Sabotage» was founded in the area of the Documenta IX in Kassel in June 1992 and will be prolongued for an indefinite time. Since 1992 more than 70 international «public sabotages» have taken place in form of performances, events and exhibitions. «Sabotage» in this sense means the braking of conventions, the artistic interruption of processes of thinking and manipulational transfer. «Sabotage» is not a technic that transports meaning. Sabotage transgresses positions without presenting a new social order, provokes thinking by intervening in the official discourse. Sabotage is the experiment to brake up incrustation of an organised bourgeois society that insulates itself against all changes and tries to make thinkable new possibilities.Sabotage communications distinguish their range of action and their maxims in different sublabels:
SABOTAGE I
In a public telephone booth in Linz on the Rhine (Germany) the telephone books were exchanged with telephone books from a telephone booth in Linz on the Danube (Austria).
Neustrasse, Linz on the Rhine (Germany) Material: Telephone book
SABOTAGE II
During the «documenta IX» three telephone books from a public telephone booth in the canter of Kassel (Germany) were exchanged with the three volumes of the documenta fair catalogue.
Königstrasse, Kassel (Germany) Material: Documenta-catalogues
SABOTAGE III
A notice in four different languages, saying «please do not disturb» hung on the door of a public telephone booth. During a period of four hours more than 30 people were kept from entering the telephone booth.
Stephanplatz, Vienna (Austria)
SABOTAGE IV
Microphones were installed in a public telephone booth. With the help of loudspeakers installed on the outer wall the private telephone calls could be heard.
Maximilianstrasse, Munich (Germany)
Material: microphones and loudspeakers
SABOTAGE V
In public toilets toilet paper with the printing «he loves me, he loves me not» (ladies´toilet) and toilet paper with the printing «she loves me, she loves me not» (men´s toilet).
Café Schlonz, Düsseldorf,
Gasthof zum Füchschen, Düsseldorf (Germany)
and Hotel Chelsea, Cologne (Germany)
SABOTAGE VI
At eye level square openings were cut into the side walls of toilet cubicles, so the user could see the neighbouring toilet.
Highway service area near Mondsee/Salzburg (Austria)
SABOTAGE VII
A public instant photo-machine was converted into a censoring photo-machine. At eye level a blind mirror was installed at the pane in front of the camera and consequently on all developed photos a black beam appeared across the eyes.
Railway station, Vienna (Austria)20 FAQ/Audiodokumentation CD-R [sound recording - non musical] / Sabotage Communications, Conceptor . - 1992-1993 . - 20 Stücke : 80022.
“There is no business like business“/1998
Sprache : English (eng)
Deskriptoren: 04. Ökonomie/Globalisierung: feministische Ökonomietheorie / Arbeitsbegriff / neue Arbeitsverhältnisse / neoliberale Politik:Ökonomie
06. Pop Culture: Musik / Fanzines / Mode / Subkulturen
08. Medien: Medienkritik / Medienaktivismus / MedientheorieAnmerkung Inhalt: The formation «Sabotage» was founded in the area of the Documenta IX in Kassel in June 1992 and will be prolongued for an indefinite time. Since 1992 more than 70 international «public sabotages» have taken place in form of performances, events and exhibitions. «Sabotage» in this sense means the braking of conventions, the artistic interruption of processes of thinking and manipulational transfer. «Sabotage» is not a technic that transports meaning. Sabotage transgresses positions without presenting a new social order, provokes thinking by intervening in the official discourse. Sabotage is the experiment to brake up incrustation of an organised bourgeois society that insulates itself against all changes and tries to make thinkable new possibilities.Sabotage communications distinguish their range of action and their maxims in different sublabels:
SABOTAGE I
In a public telephone booth in Linz on the Rhine (Germany) the telephone books were exchanged with telephone books from a telephone booth in Linz on the Danube (Austria).
Neustrasse, Linz on the Rhine (Germany) Material: Telephone book
SABOTAGE II
During the «documenta IX» three telephone books from a public telephone booth in the canter of Kassel (Germany) were exchanged with the three volumes of the documenta fair catalogue.
Königstrasse, Kassel (Germany) Material: Documenta-catalogues
SABOTAGE III
A notice in four different languages, saying «please do not disturb» hung on the door of a public telephone booth. During a period of four hours more than 30 people were kept from entering the telephone booth.
Stephanplatz, Vienna (Austria)
SABOTAGE IV
Microphones were installed in a public telephone booth. With the help of loudspeakers installed on the outer wall the private telephone calls could be heard.
Maximilianstrasse, Munich (Germany)
Material: microphones and loudspeakers
SABOTAGE V
In public toilets toilet paper with the printing «he loves me, he loves me not» (ladies´toilet) and toilet paper with the printing «she loves me, she loves me not» (men´s toilet).
Café Schlonz, Düsseldorf,
Gasthof zum Füchschen, Düsseldorf (Germany)
and Hotel Chelsea, Cologne (Germany)
SABOTAGE VI
At eye level square openings were cut into the side walls of toilet cubicles, so the user could see the neighbouring toilet.
Highway service area near Mondsee/Salzburg (Austria)
SABOTAGE VII
A public instant photo-machine was converted into a censoring photo-machine. At eye level a blind mirror was installed at the pane in front of the camera and consequently on all developed photos a black beam appeared across the eyes.
Railway station, Vienna (Austria)Exemplare (1)
Barcode Systematik Medientyp Hauptstandort Handbibliothek Status 6270 Ha 01270 CD-R Handapparat (Ha) Media (Ha) Consultation sur Place
nicht ausleihbar
Titel : 20 Jahre Hiphop in Deutschland Materialart: printed text Autor: Hannes Loh, Conceptor Publikationsdatum: 2000 Seitenzählung: 363 Seiten Layout: 600117 Sprache : German (ger) Deskriptoren: 06. Pop Culture: Musik / Fanzines / Mode / Subkulturen Abstrakt: Sascha Verlan & Hannes Loh Anmerkung Inhalt: Wer die Hintergründe und Zusammenhänge der HipHop-Kultur verstehen will, findet heutzutage schier endlose Informationsmöglichkeiten. Dass das nicht immer so war, weiß mittlerweile jeder, aber: wie war es denn eigentlich? Nicht nur hier in Deutschland, sondern dort, wo alles seinen Anfang nahm, in der Bronx? Anschaulich wird beschrieben, wie die schwarzen Jugendlichen mit Rap, Breakdance und Graffiti ihre Gefühle vehement zum Ausdruck brachten -- und keiner sich dem mehr entziehen konnte. 20 Jahre Hiphop in Deutschland [printed text] / Hannes Loh, Conceptor . - 2000 . - 363 Seiten : 600117.
Sprache : German (ger)
Deskriptoren: 06. Pop Culture: Musik / Fanzines / Mode / Subkulturen Abstrakt: Sascha Verlan & Hannes Loh Anmerkung Inhalt: Wer die Hintergründe und Zusammenhänge der HipHop-Kultur verstehen will, findet heutzutage schier endlose Informationsmöglichkeiten. Dass das nicht immer so war, weiß mittlerweile jeder, aber: wie war es denn eigentlich? Nicht nur hier in Deutschland, sondern dort, wo alles seinen Anfang nahm, in der Bronx? Anschaulich wird beschrieben, wie die schwarzen Jugendlichen mit Rap, Breakdance und Graffiti ihre Gefühle vehement zum Ausdruck brachten -- und keiner sich dem mehr entziehen konnte. Exemplare (1)
Barcode Systematik Medientyp Hauptstandort Handbibliothek Status 6124 Ha 01124 Buch Handapparat (Ha) Media (Ha) Consultation sur Place
nicht ausleihbar
Titel : 2000 Schallplatten 1979-1999 Materialart: printed text Autor: Diedrich Diederichsen, Conceptor Publikationsdatum: 2000 Seitenzählung: 447 Seiten Layout: 60085 Sprache : German (ger) Deskriptoren: 06. Pop Culture: Musik / Fanzines / Mode / Subkulturen Anmerkung Inhalt: 1989 erschien das mittlerweile legendäre Nachschlagewerk 1500 Schallplatten von Diedrich Diederichsen.
Wer immer sich für Punk, New Wave, Industrial, die Neue Deutsche Welle oder auch die Anfänge von Rap und HipHop interessierte, brauchte dieses Buch. Sein besonderer Clou aber bestand darin, daß Diederichsen jedes einzelne Review aus der Perspektive von '89 noch einmal kommentierte und so dem Buch eine Dimension gab, die in der Alltagsaktualität normalerweise untergeht: Geschichte.2000 Schallplatten 1979-1999 [printed text] / Diedrich Diederichsen, Conceptor . - 2000 . - 447 Seiten : 60085.
Sprache : German (ger)
Deskriptoren: 06. Pop Culture: Musik / Fanzines / Mode / Subkulturen Anmerkung Inhalt: 1989 erschien das mittlerweile legendäre Nachschlagewerk 1500 Schallplatten von Diedrich Diederichsen.
Wer immer sich für Punk, New Wave, Industrial, die Neue Deutsche Welle oder auch die Anfänge von Rap und HipHop interessierte, brauchte dieses Buch. Sein besonderer Clou aber bestand darin, daß Diederichsen jedes einzelne Review aus der Perspektive von '89 noch einmal kommentierte und so dem Buch eine Dimension gab, die in der Alltagsaktualität normalerweise untergeht: Geschichte.Exemplare (1)
Barcode Systematik Medientyp Hauptstandort Handbibliothek Status 6092 Ha 01092 Buch Handapparat (Ha) Media (Ha) Consultation sur Place
nicht ausleihbarPermalinkPermalinkAll Music Guide to Electronica: The Definitive Guide to Electronic Music / Vladimir Bogdanov ; Chris Woodstra ; Stephen Thomas Erlewine ; John Bush
PermalinkPermalinkPermalinkPermalinkPermalink«AUX 0/2002» Videomagazin
PermalinkPermalinkBlack music research Journal
Permalink